Belangrijkste wijzigingen voor 2025
In de inleiding van de brochure hebben we uitleg toegevoegd over:
- Betaling van zorg en extra diensten: Hoe deze worden betaald.
- Afmelden: Het is belangrijk dat de cliënt zich op tijd afmeldt om extra kosten te voorkomen.
- Beschikbaarheid zorgmedewerkers: Begeleiding door zorgpersoneel is afhankelijk van personeelsbezetting en zorg voor andere cliënten. Samen met het netwerk en de cliënt zoeken we naar oplossingen, bijvoorbeeld om op vakantie te gaan.
De uitleg over de belangrijke wijzigingen en de tarieven voor aanvullende diensten zijn te vinden in de Brochure Wie betaalt wat 2025 Deze link opent in een nieuwe tab en Tarieven aanvullende diensten Deze link opent in een nieuwe tab met korte toelichting.
De Wie betaalt wat cliëntversie Deze link opent in een nieuwe tab van de brochure is speciaal ontworpen om alles zo duidelijk mogelijk uit te leggen.
Verhoging verzekeringspremie
Helaas is de premie voor aansprakelijkheid en inboedel flink gestegen. Dit komt omdat de Hartekamp Groep een groot deel van deze verzekeringen voor de cliënten betaalde. Vanaf 2025 stoppen we daarmee.
De stijging van de premie doen we in één keer, omdat we de verzekering collectief hebben geregeld. Een collectieve verzekering betekent dat de verzekering voor een groep mensen tegelijk is geregeld, in plaats van individueel. Daardoor is het tarief voordeliger en voor iedereen gelijk.
Omdat we de verzekering collectief hebben geregeld, is het aanbod nog steeds voordelig.