De crisis- en observatie-unit is een gesloten afdeling, waar 13 verstandelijk beperkte cliënten met een WLZ indicatie terecht kunnen. De reden waarom zij bij ons terecht komen verschilt per persoon en daardoor is ook de duur van het verblijf per cliënt verschillend. Het gaat vaak om een acuut onhoudbare thuissituatie.

Als het nodig is kun je na aanmelding via het Zorgkantoor hier na 24-48 uur terecht. Voor aanmelding van observatie kun je terecht bij Cliënt Service Punt.

Naast een crisisopname kennen we ook de mogelijkheid voor een observatie opname voor diagnostisch onderzoek en behandeling. Alle facetten van zorg komen dan aan bod: denk aan medicatie, voorgeschiedenis, begeleidingsvragen, dagbesteding en toewerken naar een nieuw/ander perspectief.

We werken met een multidisciplinair team. Dit team bestaat uit begeleiding, trajectcoördinator, GZ-psycholoog, AVG, maatschappelijk werk. Als het nodig is betrekken we andere disciplines bijv. vanuit dagbesteding, een vaktherapeut of een consult bij de psychiater. Daarnaast is er contact met andere woon- en dagbestedingslocaties en met ondersteunende afdelingen. En uiteraard met de aanmelder en het netwerk van de cliënt. Binnen het multidisciplinaire team is er regelmatig overleg over de zorg voor de cliënten.

Als een cliënt bij ons komt, zorgen we voor zoveel mogelijk ‘normalisering’. Dat betekent onder meer dat we elke dag verse maaltijden koken en waar mogelijk ook samen eten. Alle cliënten die tijdelijk bij ons zijn, krijgen een zo goed mogelijke passende daginvulling. Dat kan bij een dagbesteding of we vullen het zelf in.

Meer weten over de crisis- en observatie-unit en de mogelijkheden? Neem contact op met ons Cliënt Service Punt.

Wil je meer weten over verschillende opnames? Lees er hier meer over.

 

 

Zo bereikbaar mogelijk.

Vragen? Neem contact met ons op.
023 - 510 1400
Mail
Zorg aanvragen
Locaties