Ons zorgaanbod bestaat uit vier pijlers: wonen voor (jong) volwassenen, werk- en dagbesteding voor (jong) volwassenen en ouderen, gespecialiseerde kinderdagcentra en medische basiszorg die de woonzorg en de zorg op de kinderdagcentra ondersteunt.
Veelgestelde vragen
Wij hebben antwoordenGeen vraag is te gek…
Vragen stellen, informatie zoeken is een belangrijke stap bij het vinden van de juiste zorg. We begrijpen dat er veel vragen zijn wanneer je zorg zoekt voor een naaste. Op deze pagina beantwoorden we vragen die vaak bij ons binnen komen. Staat jouw vraag er niet tussen? Neem gerust contact met ons op, we helpen graag verder.
Algemene vragen
Staat jouw vraag niet tussen onze veelgestelde vragen? Neem contact met ons op en we helpen je graag verder!
Contact
Welke specialisaties heeft de Hartekamp Groep?
Welke soorten zorg en ondersteuning bieden jullie?
Wij bieden indien desgewenst 24/7 zorg en begeleiding, variërend van lichte ondersteuning bij dagelijkse activiteiten tot intensieve zorg voor cliënten met complexe behoeften. Dit omvat onder meer persoonlijke verzorging, gedragsbegeleiding en medische zorg voor mensen die bij ons wonen.
Hoe wordt de zorg afgestemd op de behoeften van mijn verwant?
Elke cliënt heeft een persoonlijk zorgplan wat is opgesteld in overleg met zorgprofessionals, verwanten en de cliënt. Dit plan wordt regelmatig geëvalueerd en eventueel bijgesteld.
Welke woonvormen biedt de Hartekamp Groep?
Groepswoningen, beschermd wonen op de twee zorgterreinen maar ook wonen in de wijk met ambulante ondersteuning. Kijk voor meer informatie op onze pagina over wonen.
Welke werk of dagbestedingsactiviteiten worden aangeboden?
‘Ik doe mee en wat ik doe, doet ertoe!’ Vanuit deze visie biedt de Hartekamp Groep werk, arbeidsmatige- en belevingsgerichte activiteiten aan in verbinding met de samenleving. Kijk voor meer informatie op de pagina werk en dagbesteding.
Hoe is de verhouding tussen zorgpersoneel en cliënten?
Dit varieert per zwaarte van de zorg, maar we streven altijd naar een zo persoonlijk mogelijke benadering.
Hoe wordt er om gegaan met wisselingen in personeel en continuïteit van de zorg?
Ook de Hartekamp Groep heeft te maken met de krimpende arbeidsmarkt, waardoor minder zorgpersoneel beschikbaar is. We proberen echter zoveel mogelijk vaste gezichten te bieden aan cliënten en familie en naasten. Bij wisselingen wordt altijd gezorgd voor een zorgvuldige overdracht.
Hoe wordt de communicatie onderhouden met de familie/wettelijke vertegenwoordigers?
Er zijn vaste contactmomenten en elke woon- en/of dagbestedingslocatie vult dit ook op zijn eigen manier in. Maar er is altijd ruimte voor overleg, vragen en suggesties.
Wat zijn de kosten en welke financieringsmogelijkheden zijn er?
Het is moeilijk om hier wat algemeens over te zeggen. Voor meer informatie verwijzen wij naar de pagina Wie betaalt wat? Wij kunnen helpen bij het aanvragen van financiering.
Hoe wordt de veiligheid van cliënten gewaarborgd?
We zorgen voor een veilige en huiselijke leefomgeving. Onze gebouwen zijn voorzien van speciale beveiliging en onze medewerkers zijn getraind in crisisinterventies.
Wat zijn de kwaliteitsnormen en hoe worden deze gemeten?
De Hartekamp Groep werkt volgens de kwaliteitskaders gehandicaptenzorg en worden regelmatig gecontroleerd door onafhankelijke instanties. We publiceren jaarlijks een kwaliteitsbeeld.
Hoe verloopt de aanmeldingsprocedure?
Eerst vindt een kennismakingsgesprek plaats, gevolgd door een intake en zorgplanbespreking. Daarna wordt gekeken naar de beschikbaarheid. Voor meer informatie verwijzen wij graag naar de pagina over het Cliënt Service Punt (CSP).
Vragen over de Hartekamp Groep
Wil je meer weten over de Hartekamp Groep als organisatie?
Bel ons: 023 – 510 14 00
Mail ons: info@hartekampgroep.nl
Wil je een brief sturen naar de Hartekamp Groep? Ons postadres is:
Postbus 2083
2002 CB Haarlem