Naar de hoofdinhoud Naar de navigatie

Klachten en signalen

Had je een goede dag?

Het kan gebeuren dat je ergens niet tevreden over bent. Bijvoorbeeld over de begeleiding van jouw naaste, een medewerker, de maaltijd of iets anders. Wij willen dat graag horen.

Van signaal naar oplossing

Als familielid of vertegenwoordiger van een cliënt wil je graag dat de dingen soepel en prettig verlopen. Ben je niet tevreden over iets?  Probeer het te bespreken met je begeleider of de leidinggevende. Wacht daarmee niet te lang. Want hoe langer je wacht, hoe moeilijker het vaak wordt.

Klachtenfunctionaris

Lukt het niet om een oplossing te vinden met de begeleider of leidinggevende? Dan vinden we dat heel vervelend. Je kunt dan contact opnemen met de klachtenfunctionaris van de Hartekamp Groep:

Liesbeth Hakkenberg
06 – 3368 7285 (wo/do).
klachten@hartekampgroep.nl

De klachtenregeling van de Hartekamp Groep kun je hier bekijken:
Klachtenregeling.

Valt de klacht binnen de Jeugdwet, Wmo of  Wet op de expertisecentra? Dan behandelt een klachtencommissie de klacht.

Ben je na de afhandeling van de klacht nog steeds ontevreden? Dan kun je naar de geschillencommissie van de brancheorganisatie VGN.

Een klacht over onvrijwillige zorg gaat om klachten over de zorg aan cliënten die in hun bewegingsvrijheid worden beperkt. De behandeling van deze klachten wordt geregeld in de Wet zorg en dwang. De landelijke commissie Klachtencommissie Onvrijwillige Zorg (KCOZ) behandelt klachten over onvrijwillige zorg.

Het onderzoeken van de klacht gebeurt meestal in een hoorzitting. Beide partijen kunnen hier hun verhaal vertellen. De KCOZ doet na behandeling van de klacht een bindende uitspraak. Klachten kunnen met hulp van de vertrouwenspersoon of de klachtenfunctionaris worden ingediend bij de KCOZ. Cliënten of hun vertegenwoordigers kunnen hen niet zelf benaderen.

Vind je het lastig om je klacht direct te bespreken met een medewerker van de Hartekamp Groep? Neem dan contact op met een vertrouwenspersoon.
De vertrouwenspersoon gaat samen met je op zoek naar een oplossing.

Kijk op de pagina vertrouwenspersoon voor meer informatie.

Weet je niet precies weet bij wie je moet zijn? Geen probleem! Je kunt op maandag en dinsdag contact opnemen met Elise Koekkoek (telefoon: 06 – 1946 2360) en op woensdag en donderdag met Liesbeth Hakkenberg (telefoon: 06 – 3368 7285). Zij helpen je verder en je kunt erop rekenen dat je vraag vertrouwelijk wordt afgehandeld. Beiden zijn onafhankelijk en niet in dienst van de Hartekamp Groep.